6 redenen om te starten met e-mailmarketing

6 redenen om te starten met e-mailmarketing

E-mailmarketing komt al jaren voor in veel marketingstrategieën. Niet zo gek want de mogelijkheden zijn bijna eindeloos. En je bereikt het grootste deel van je doelgroep via dit kanaal. In dit blog geven we je 6 redenen om te starten met e-mailmarketing.

1. E-mail wordt door (bijna) iedereen gebruikt

Bijna iedereen heeft een e-mailadres. Sterker nog, er zijn meer mensen met een e-mailadres dan een socialmediaprofiel. Zelfs de jongeren doelgroep doet hieraan mee. 73% van de jongeren ziet liever goede content in hun mailbox dan op een ander kanaal.

2. Relatief goedkoop

E-mailmarketing is een relatief goedkope marketingtool. Je bereikt eenvoudig een groep klanten met één mail. Als een deel van de ontvangers vervolgens actie onderneemt wat jou een conversie oplevert is een mail snel rendabel. Daarnaast verstuur je gemakkelijk geautomatiseerde e-mails nadat een klant een actie heeft uitgevoerd.

3. Meetbare resultaten

De resultaten van e-mail zijn goed meetbaar. Je leest gemakkelijk af hoeveel mensen je mail hebben geopend. Hoeveel mensen hebben doorgeklikt. En hoeveel mensen zich hebben uitgeschreven. Daarnaast zie je welke onderwerpen de doelgroep interessant vindt. Met deze inzichten kun je jouw nieuwsbrieven optimaliseren.

4. Automations versturen

Met e-mailmarketing automatiseer je contactmomenten met bestaande en potentiële klanten. Wanneer je de juiste informatie hebt ontvangen van je abonnees verzendt de mail vanzelf. Een aantal van dit soort mailtjes komen je vast bekend voor:

  • Een verjaardagsmail met een verjaardagsgroet en een cadeautje
  • Vergeten winkelmandje. Je krijgt een reminder dat er nog artikelen in je winkelmandje zitten
  • Je hebt een product gekocht en je ontvangt een gebruiksaanwijzing of handige tips
  • Klanten bedanken na hun eerste aankoop bijvoorbeeld met een kortingscode. Of vraag of ze een review willen schrijven

5. Persoonlijke benadering

Via e-mail benader je jouw klanten en potentiële klanten persoonlijk. Begin je e-mail met een persoonlijke aanhef. Dit stel je gemakkelijk zelf in. Als je iemand persoonlijk aanspreekt bouw je gelijk een band op en blijf je sneller top of mind. Zo blijf je in contact met je doelgroep.

6. Websiteverkeer

In een nieuwsbrief link je vaak naar een pagina binnen je eigen website. Denk aan een blog, landingspagina of de contactpagina. Als mensen vanuit je mail naar de website doorklikken zorgt dit voor websiteverkeer. En hoe meer websiteverkeer, hoe belangrijker Google jouw website vindt.

Wil jij starten met e-mailmarketing maar weet je niet waar je moet beginnen? Wij zijn Mailchimp Pro Partner en helpen je graag! Wij bouwen een mooi template, vragen iedere maand tijdig om input en we versturen je nieuwsbrief. Ook de automations stellen we voor je in.

Vind je dit blog interessant?

…Dan vinden we het leuk als je het deelt ♥
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-mail
WhatsApp

Andere relevante blogs

Mailchimp resend
blog

Mailchimp resend

Heb jij de Mailchimp App al op je telefoon geïnstalleerd? Daarmee heb je altijd toegang tot je campagnes. En natuurlijk tot de cijfers. Dat

Lees verder »

Ontvang de infographic met 6 tips voor een sterke nieuwsbrief

Laat hieronder je gegevens achter en ontvang direct onze infographic.