Online marketing strategie
Online beter gezien worden begint met een sterk online marketingplan. Wij helpen je op weg.
Het begint met een plan
Wat wil je als bedrijf uitstralen? Wat is jouw identiteit? Waarin verschilt jouw bedrijf van de concurrentie? Wie is jouw doelgroep? Wat beweegt die doelgroep? En waar zit ze op te wachten?
Dit zijn de belangrijkste vragen die we stellen wanneer we voor jou een online marketing strategie maken.
Onze werkwijze
Als we de identiteit van jouw bedrijf kennen en we weten wie jouw doelgroep is, kunnen we daar de marketing op afstemmen. We bepalen de tone of voice, via welke kanalen we de potentiële klanten gaan bereiken en welke content daarvoor nodig is. Dit plan is het startpunt van jouw online marketing. Gewoon hands on en zonder eindeloze brainstormsessies.
De kanalen
Als bedrijf wil je zijn, waar je klanten ook zijn. Maar hoe weet je waar jouw doelgroep zich online bevindt? Dat onderzoeken we als onderdeel van de online marketing strategie. Als we weten waar jouw doelgroep zich bevindt, dan weten we ook welke kanalen we moeten inzetten.
Online kanalen zijn bijvoorbeeld jouw website (heel belangrijk!), social media, Google of e-mail. Maar het kan ook specifieker. Misschien zit een oudere doelgroep meer op Facebook en een zakelijke doelgroep meer op LinkedIn of ontvangen zij liever een informatieve nieuwsbrief. Hier gaan we dieper op in als we jouw online marketingplan maken.
De tone of voice
We kennen de identiteit van jouw bedrijf, we kennen de doelgroep en we weten waar de doelgroep zich begeeft. Dan is de volgende stap het bepalen van de tone-of-voice. Deze moet dicht bij de bedrijfsfilosofie liggen. Maar ondertussen ook de doelgroep perfect aanspreken.
Wij vinden het belangrijk om je niet anders voor te doen dan je bent. Daar prikt de klant ook zo doorheen. Dus gewoon niet doen. Daarom kiezen we meestal een tone-of-voice die heel dicht bij de identiteit van het bedrijf ligt. En een klein beetje is afgestemd op de doelgroep.
De content
Nu ook de tone-of-voice duidelijk is, komen we tot het meest praktische deel van het online marketingplan. Namelijk de content. Dit gaat over het maken en schijven van een sterke website. Maar ook bijvoorbeeld blogs, nieuwsbrieven, advertenties en social posts. Waar moeten die dan over gaan? Wat wil je graag communiceren? En waar zit de doelgroep op te wachten?
Tussen een bedrijf en een klant zit vaak veel ruimte. Jij wilt iets verkopen en de klant wil vooral iets krijgen. Daar moet je dus tussenin gaan zitten. Maar wat is de sweet spot? Nou, daar gaan wij in onze online marketingstrategie dus naar op zoek.
De voordelen van onlineambitie
Jarenlange ervaring
Al sinds 2010 helpen we onze klanten om online gezien te worden. Om meer bezoekers te krijgen. En echt online bekendheid op te bouwen.
Contentmakers
Wij maken online content die we afstemmen op jouw doelgroep. Zo creëren we de meeste impact. Uiteraard doen we dit altijd op basis van een goede online marketing strategie.
Persoonlijk contact
Als wij voor je aan de slag mogen, dan werken we echt samen. Persoonlijk contact en een vast aanspreekpunt zijn in ons vak onmisbaar.
Klein bureau
onlineambitie is een klein Rotterdams online marketing bureau. Dat vinden wij fijn. En voor jou is het ook fijn. Want een klein bureau betekent korte lijnen en altijd ruimte voor spoedopdrachten.
Mailchimp PRO Partner
Wij zijn gecertificeerd Mailchimp PRO Partner. Als een van de weinige bureaus in Nederland. Zo kunnen we jou helpen het maximale uit jouw Mailchimpabonnement te halen. Je klanten te bereiken en ze te inspireren.
Google Partner
Wij zijn gecertificeerd Google Partner. Dit betekent dat we jouw Google Ads (voorheen Adwords) mogen beheren. Zo helpen we je om online gezien te worden. En meer potentiële klanten te bereiken.
WordPress Expert
Wij zijn expert in WordPress en Elementor. Hiermee bouwen we professionele websites. Dit doen we altijd inclusief content. Want uiteindelijk draait het om de inhoud.
Rotterdams bureau voor online
marketingstrategie
Hier in het centrum van Rotterdam maken we het online marketing plan dat past bij jouw bedrijf en wat je naar buiten wilt uitstralen. Bij ons draait het om de inhoud. Om sympathieke marketing met steengoede content. Zo voegen we waarde toe aan jouw onlinemarketingstrategie.
Wil je meer weten?
Dit zeggen onze blije klanten
We hebben veel blije klanten. Met wie we voor langere tijd samenwerken. Zonder contract of abonnement. Gewoon op vrijwillige basis. Ze kunnen op ieder moment met een ander bureau in zee. En toch blijven ze. Dat zegt toch genoeg?!Ons online marketing blog
Zo valt jouw nieuwsbrief op in de inbox van je abonnees
Een nieuwsbrief versturen is een van de meest directe manieren om in contact te blijven met je klanten. Maar opvallen in de drukke inbox van
Tips voor succesvolle online marketing rondom de feestdagen
De feestdagen zijn een gouden kans om verkoop te stimuleren, nieuwe klanten aan te trekken en jouw naamsbekendheid te vergroten. Of je nu een online
5 online marketingtips voor de zomervakantie
Bijna geen files, zitplaatsen in de trein tijdens de spits en minder collega’s op kantoor. Je merkt dat het zomervakantie is. Ook is er weinig