Op de Webwinkel Vakdagen

Afgelopen donderdag bezochten we met onlineambitie de Webwinkel Vakdagen. Even zien of er nog iets nieuws is in de wereld van webshops en online marketing. En natuurlijk, er is altijd wel iets nieuws.

Lezingen en keynotes

Het leuke van deze beurs is dat er heel veel lezingen en keynotes worden gegeven. Hiermee spijker je tijdens een lezing van een half uur je kennis weer een klein beetje bij. En als je veel lezingen bezoekt, levert dat heel veel interessante inzichten op.

webwinkelvakdagen 2023

E-mailmarketing en doelgroepen

Bij onlineambitie dromen en denken we in e-mailmarketing, zoveel zijn we ermee bezig. En toch hebben we een lezing over juist dit onderwerp bezocht. Want wie weet staken we er nog wat van op, zo dachten we.

Natuurlijk ging de lezing over automations, gecombineerd met periodieke nieuwsbrieven. Over de verlatenwinkelwagenmail, de verjaardagsmail, de we-hebben-je-gemist-mail en de we-leren-je-graag-beter-kennen-mail. Maar het boeiende stuk ging over verschillende doelgroepen. Over hoe de ene doelgroep heel goed reageert op een periodieke nieuwsbrief en de andere juist op de verlatenwinkelwagenmail.

Die laatste groep is vaak de consument die op het punt staat om een grote aankoop te doen. Die laat gemiddeld veel vaker zijn gevulde winkelwagentje ergens in een hoek van de webshop achter dan de consument die kleine aankopen doet.

Yoast

Versla je concurrenten met Yoast

Natuurlijk bezochten we ook de lezing van onze vrienden van Yoast. Zij zijn het brein achter de fijnste seo-plugin voor WordPress, die wij altijd gebruiken. En dan ook echt altijd!

Zij vertelden ons hoe je de content van een webshop nog verder kunt optimaliseren, zodat je nog hoger komt in Google. In principe was dit allemaal gesneden koek voor ons. Maar toch was juist die extra optimalisatie interessant. Dat je je webshop perfect hebt ingericht en hem dan voor je Googleranking nog beter inricht. En dat je dan uit het puntje van je tenen toch nog een laatste stukje extra weet te optimaliseren. Want dat laatste stukje zorgt ervoor dat je het wint van je concurrenten.

Lezing Webwinkelvakdagen

Korting maakt niet gelukkig

Tenslotte bezochten we nog de lezing van Dille & Kamille. Zij hielden een pleidooi over dat korting niet gelukkig maakt. En daar geloven wij ook in. Het gaat niet om korting alleen, dat is een race naar de bodem. Het gaat om service, goede producten en schitterende content. Dat laatste in het wieltje waar bij als bureau aan kunnen draaien. En wat we met veel plezier doen.

Dagelijks doen wij online marketing. En daar zijn we heel bekwaam in (al zeggen we het zelf). Maar na ons bezoek aan de beurs werden we toch weer geïnspireerd om dingen net even anders of net even beter te doen. En dat is goed nieuws voor onze klanten. Want groeien doen we samen.

Vind je dit blog interessant?

…Dan vinden we het leuk als je het deelt ♥
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-mail
WhatsApp

Andere relevante blogs

Ontvang de infographic met 6 tips voor een sterke nieuwsbrief

Laat hieronder je gegevens achter en ontvang direct onze infographic.