Mailchimp audience

Mailchimp Audience

De lijst in Mailchimp heet Audience. En je Mailchimp Audience is jouw enthousiaste publiek. Een publiek met fans die jou leuk vinden. Die zich hebben ingeschreven om te zien wat jij te vertellen hebt. Toch zitten ook wat minder enthousiastelingen tussen. Die melden zich af voor jouw nieuwsbrief. In Mailchimp Audience behoren zij nog wel gewoon tot je publiek. Waarom? Omdat je ze via andere kanalen nog wel kunt bereiken. Ook gewoon via Mailchimp. Hoe? Lees verder.

Bereik jouw publiek via verschillende kanalen

Het publiek applaudisseert als je opkomt. Ze is benieuwd naar het verhaal dat jij gaat vertellen. En dat publiek, dat is divers. Je hebt een groep ‘subscribers’. Deze bereik je eenvoudig per e-mail. Maar achterin zit ook een groep ‘unsubscribers’. Deze mag je niet mailen. Je kunt ze wel targetten via social media of Google. Of een papieren mailing sturen. Daarom behoort ze volgens Mailchimp nog steeds tot je publiek. En ze telt mee voor je abonnement. Wil je dat niet? Dan wijs je ze de deur door ze te archiveren. Zo maak je ruimte voor nieuwe ‘subscribers’ die jouw verhaal wél willen horen.

Bereik via Facebook, Instagram en Google

Het is binnen Mailchimp eenvoudig om je volledige audience te bereiken. Ook de mensen die zich hebben afgemeld voor je nieuwsbrief. Dit doe je via Facebook, Instagram en Google Ads. In tegenstelling tot e-mail is dit een betaalde oplossing. Je adverteert gewoon en Mailchimp regelt de instellingen voor je doelgroep en bereik. Zo creëer je een groot bereik voor jouw boodschap.

Groot bereik

Je kunt jouw publiek via Mailchimp op verschillende manieren bereiken. Als je de kanalen combineert, creëer je een groter bereik. En krijgt je doelgroep jouw boodschap vaker te zien. Herhaling is een krachtig middel in de marketing. Jouw audience krijgt een e-mail, ziet je in Google, op social media en krijgt ook nog eens een kaart via de post. Iedere keer met dezelfde sterke boodschap. Dat blijft hangen. En weet je wat nou zo fijn is? Je regelt het allemaal in Mailchimp. Dat is handig!

Please je audience

Jouw audience is goud waard. Het is die goed gevulde zaal die voor je klapt als je opkomt. Die het leuk vindt wat je doet. Wees er dus zuinig op. Leg je leden in de watten. Of concreet: zorg dat de profielen kloppen en compleet zijn. Zodat je ze persoonlijk kunt aanspreken. En geef ze een streepje voor. Bijvoorbeeld met previews of aanbiedingen. Want als ze zich afmelden, moet je voortaan betalen om ze nog te bereiken.

Maak groepen en tag je publiek

Met groepen mail je jouw publiek alleen wat ze echt interessant vindt. En door haar te taggen maak je prachtige segmenten binnen je audience. Daar worden jouw nieuwsbriefleden blij van! En de kans dat ze zich afmelden wordt zo steeds kleiner. Lees hier hoe groepen en tags werken.

Gebruik 1 audience

In de gratis versie van Mailchimp kan je maar 1 audience aanmaken. Dat lijkt weinig, maar eigenlijk valt het wel mee. Uiteindelijk heeft ieder bedrijf maar 1 audience. Alleen knippen bedrijven dit publiek vaak op en stopt het in verschillende lijsten. Maar dat is niet nodig. Wil je verschillende groepen mailen, maak dan groepen aan en tag je leden. Op die manier kun je toch heel specifiek mailen. Wil je toch per sé meerdere audiences maken? Upgrade dan je abonnement bij Mailchimp. Dan krijg je er 3, 5 of onbeperkt.

Wij zijn Mailchimp PRO Partner

Wil je meer weten over Mailchimp Audiences? En hoe je jouw publiek kunt bereiken? Stuur ons dan een mailtje. Wij zijn Mailchimp PRO Partner en kunnen je professioneel helpen met jouw e-mailcampagnes.

Vind je dit blog interessant?

…Dan vinden we het leuk als je het deelt ♥
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-mail
WhatsApp

Andere relevante blogs

Ontvang de infographic met 6 tips voor een sterke nieuwsbrief

Laat hieronder je gegevens achter en ontvang direct onze infographic.