Mailchimptemplate voor een goed doel
Voor de Campo Charity Foundation ontwierpen wij een Mailchimptemplate op maat. Dit template resulteerde direct bij de eerste campagne in een succesvolle financiering van het eerste goede doel.
De opdracht
Van Campo Commodoties en Campo Charity Foundation kregen we de opdracht om een mailchimptemplate op maat te maken. In hun eigen herkenbare huisstijl. Ook richtten we het Mailchimpaccount goed voor ze in. En maakten en verstuurden we de eerste e-mails naar de abonnees.
Template ontworpen in de huisstijl
Het Mailchimptemplate voor dit goede doel maakten we helemaal op maat. Dit deden we aan de hand van de bestaande huisstijl. Zo creëerden we een template waar we alle wensen van de klant in kwijt konden. Zoals een wat langer verhaal met gevarieerde afbeeldingen, een call to action en een kalender. Ook wisten we in het template een personalisatie aan te maken, zodat we de doelgroep straks persoonlijk kunnen aanspreken.
Als speciaal, herkenbaar detail voegden we van licht- naar donkergroen overlopende scheidingsbalken toe. Deze balken vormen de scheiding tussen de verschillende onderwerpen. En hiermee verbeterden we de leesbaarheid van de e-mails.
Agenda koppelen aan e-mail
In de nieuwbrief van Campo Charity Foundation nodigden we de abonnees uit om mee te doen aan de Dam tot Damloop.
Met een handige iCal-koppeling was het mogelijk om met één druk op de Mailchimp-knop dit evenement in de agenda te zetten. Hierdoor konden de deelnemers direct hun agenda bijwerken. En was de kans groter dat niemand het vergat. Handig he!
Over Campo Charity Foundation
Campo Commodities handelt in agri-grondstoffen en verkoopt dit met name in Afrika. Om iets terug te doen voor dit continent, stoppen zij 10% van de jaarlijkse winst in de stichting Campo Charity Foundation. Zij ondersteunen lokale organisaties die het welzijn van dier en mens in Afrika bevordert.