Mailchimp heeft veel verschillende functies om je e-mailmarketing te optimaliseren. Met sinds kort een nieuwe tool om dynamische content in te stellen. Snel en gemakkelijk, zoals je van Mailchimp gewend bent. Met dynamische content personaliseer je je e-mails. Zo krijgt dezelfde e-mail voor verschillende klantgroepen afwijkende inhoud. Dit levert meer interactie op en uiteindelijk betere resultaten.
Waarom een gepersonaliseerde e-mail?
Met een gepersonaliseerde e-mail maak je je marketing uniek voor elke klant. De e-mail is aangepast op zijn of haar interesses. Hierdoor zal de e-mail ook relevanter zijn dan een algemene e-mail. Je klanten voelen zich uniek.
Wat kan je met dynamische inhoud?
Wat kan je nou precies met dynamic inhoud? Nou, dat gaan we je vertellen. Stel je e-mail zo in, dat je filtert op een groep. Bijvoorbeeld een groep op basis van locatie. Je moet dan wel vooraf deze groepen aanmaken. Zo kun je klanten in een bepaalde regio op de hoogte brengen van een bepaald evenement. Of filter de content op basis van geslacht. Ook hiervoor moet je vooraf een groep maken. Zo krijgen bijvoorbeeld alleen vrouwen bepaalde content van de e-mail te zien, dat voor mannen niet interessant is.
Alleen met een standaard of premium account
In Mailchimp stel je heel eenvoudig dynamische content in. Je hebt hiervoor wel een standaard of premium account nodig. Zoals altijd sleep je een content blok in de e-mail. En zet je dynamic content aan door op ‘Enable Dynamic Content’ te drukken. Nu kan je je doelgroep selecteren. Alleen mensen die in deze groep zitten, zullen dit blok te zien krijgen. Mailchimp voorspelt automatisch een aantal demografische gegevens van je klanten. Handig he! Want daar kun je weer groepen op maken. Maar let hiermee ook op. Om zeker te weten dat je de juiste doelgroep bereikt met je gepersonaliseerde e-mails, is het handig om je maillijst bij te blijven werken.
Hou je lijst actueel!
We blijven erop hameren. Want het is zo belangrijk om je maillijst goed bij te houden. Alleen op deze manier heeft het sturen van gepersonaliseerde e-mails zin. Stel het aanmeldformulier zo in dat je de juiste informatie van je publiek, je ‘audience’, hebt. Maar maak niet alle velden verplicht, want zo verlies je misschien inschrijvingen.
Meer weten?
Meer weten over Mailchimp audience? We schreven er een blog over. En weet je wanneer je klanten jarig zijn? Stuur dan een verjaardagsmail. Lees hier hoe je een verjaardagsmail instelt in Mailchimp.
Hulp of advies nodig?
Wil je ook beginnen aan gepersonaliseerde e-mailmarketing, maar heb je hulp of advies nodig? Wij helpen je graag. Stuur ons gerust een mailtje.