Title Image

Sterker uit de Coronacrisis

Een blog van onlineambitie
als-sterkste-uit-de-coronacrisis

Sterker uit de Coronacrisis

Het is even crisis in Nederland. Er waait een virus rond en we hebben de cafe’s en meer bedrijven moeten sluiten. En dat is even slikken. Want een gesloten tent betekent nulkommanul inkomsten. Gelukkig hebben we een vooruitzicht. Op een dag versoepelt de regering de maatregelen en mogen al die bedrijven weer open. Of het virus waait over. Of we vinden een vaccin. Hoe dan ook, we winnen het van Corona. Dat is zeker.

De stilte op straat die Corona heet

Tussen nu en het moment dat jouw bedrijf weer op volle kracht draait, ligt een enorme kans. Je hebt nu namelijk de tijd om aan je eigen marketing te werken. Als je die kans oppakt, kun je je personeel aan het werk houden. En kom je sterker uit de crisis. Sterker uit de stilte op straat die Corona heet.

stilte-op-straat

Begin met je website

Hoe ziet jouw website er nu uit? Is het nodig een nieuwe te bouwen? Of moet hij even worden opgeschud? Op welke zoektermen wil je gevonden worden? Hoe wil je jezelf profileren? Je website is je visitekaartje. En dit is hét moment om hem eens helemaal glad te strijken. Kun je dat zelf niet? Wij helpen je graag online zichtbaarder te worden.

Dan de e-mailmarketing

Wij spreken veel ondernemers over e-mailmarketing. En altijd is er weer hetzelfde probleem. Tijd! Normaal nemen wij dan de e-mailmarketing graag uit handen. Maar als het goed is, heb je nu zelf tijd genoeg. Dus verzamel die e-mailadressen. Wie waren de afgelopen 2 jaar je klanten? Maak een mooie lijst en zet een e-mailmarketingplan op. Kom je er niet uit? Dan weet je welke gecertificeerde Mailchimppartner je moet bellen. 🙂

sterker-uit-de-crisis

Social media

Social media blijft vaak liggen als je het druk hebt. Maar nu heb je het rustig. Dus dit is het moment om aan een social mediaplan voor straks te werken. Welke kanalen wil je na de crisis inzetten? Moet je overal aanwezig zijn, of kies je 1 of 2 platformen uit? Maak daar nu een goed plan voor. En maak het plan concreet met een contentkalender. Zodat je straks tussen alle drukte door je socials niet verwaarloost.

SEO

Heb je nog wat tijd over? Werk dan aan je vindbaarheid. Niet aan het optimaliseren van advertenties, maar je organische vindbaarheid. Je SEO dus! Als je daar nu extra energie in steekt, pluk je daar straks de vruchten van.

Zoals iedere crisis, biedt ook de COVID-19-crisis kansen. Soms moet je ze goed zoeken. Soms komen ze je aanwaaien. Maar ze zijn er altijd. Pak die kansen en je komt sterker uit de crisis. Hou vol!

Deel ons verhaal op social media