Social media campagne voor een opleiding

Voor BomenCampus hebben we een social media campagne opgezet om aanmeldingen te genereren voor de kennismakingssessie.

Social media campagne voor een opleiding

De opdracht

Van BomenCampus kregen we de opdracht om mee te denken hoe ze meer mensen kunnen enthousiasmeren voor het traineeship dat in september begint. De doelgroep bleek voornamelijk op de social media kanalen Facebook en Instagram te zitten. Daarom hebben we via deze kanalen geadverteerd met twee sterke advertenties. Inclusief opvallende beelden die eruit springen in de feed.

Opvallende advertenties

Het beeld is het belangrijkste onderdeel van een advertentie. Tussen alle andere berichten op social media moet je advertentie opvallen. Gelukkig heeft BomenCampus felle huisstijlkleuren die we in de advertentie konden gebruiken. Daarnaast hebben we de hashtag #komkennismaken in de afbeelding verwerkt om mensen nieuwsgierig te maken naar het hele bericht.

Social media campagne
Facebook Pixel

Facebook Pixel

Om de resultaten te meten hebben we een Facebook Pixel aangemaakt in Google Tag Manager. Zo zagen we exact hoeveel aanmeldingen er uit de advertenties kwamen. Dat is handig voor de rapportage naar de klant. En om tijdens de campagne op te sturen.

Het resultaat

Na een looptijd van twee weken hebben we de resultaten van de campagne overzichtelijk verwerkt. Voor komend jaar zit het traineeship, mede dankzij de camapgne, helemaal vol. Een goed resultaat waar we trots op zijn!

Meetbare resultaten
Bomencampus

Over BomenCampus

BomenCampus is de ideale start van je loopbaan als boomexpert. Je volgt 2 jaar het intensieve traineeship ‘Bomen in de Stedelijke omgeving’. Daarna mogen de deelnemers zichzelf boomexpert noemen.

Wil jij ook adverteren op social media?

Vertel ons jouw online ambitie en wij helpen je bij het realiseren ervan.

Ontvang de infographic met 6 tips voor een sterke nieuwsbrief

Laat hieronder je gegevens achter en ontvang direct onze infographic.