De waarde van verse content

Een blog van onlineambitie

De waarde van verse content

De waarde van verse content op je website is erg hoog. En als je er op de juiste manier mee omgaat, kun je er nog lang van genieten ook. Dan blijft de content extra lang vers.

Wat is verse content?

Verse content is een nieuw artikel op een website. Dit kan een blogpost zijn, maar ook een nieuwsbericht of een nieuw product (in een webshop bijvoorbeeld). De content bestaat uit de inhoud van het artikel. Dus zowel de webteksten als de afbeeldingen als de video’s. Alles is content en als het nieuw is (dus bij voorkeur niet gekopieerd), is het vers. Verse content!

Wat levert verse content op?

Verse content levert een aantal uiteenlopende voordelen op.

  1. Een streepje voor bij Google
  2. Interessant voor je trouwe (terugkerende) bezoekers
  3. Meer body voor je website (geldt ook voor niet-zo-verse-content)
  4. Kansen om weer in ‘the picture’ te komen

Schrijf je in voor de onlineambitie nieuwsbrief

Een streepje voor bij Google

Verse content heeft een streepje voor bij Google. Het wordt dus hoger gewaardeerd en komt automatisch op een hogere positie in de ranglijst. Na wat onderzoek bleken nieuwe artikelen knap snel door Google te worden geïndexeerd. Ze kwamen hoog binnen in de zoekresultaten, maar zakten na verloop van tijd weer iets weg.

De artikelen die echter werden onderhouden, gedeeld in social media en via nieuwssites verder verspreid, bleven stijgen of behielden in ieder geval hun positie. Dit is een duidelijk voorbeeld van verse content die je met de juiste aanpak langer vers kunt houden. Misschien zelfs nog wel verser dan eerst…

Interessant voor terugkerende bezoekers

Je kent het wel: je favoriete website waar maar zeer zelden iets op verandert. Toch blijf je dagelijks of wekelijks terugkeren om te zien of er al nieuws is. Of je favoriete voetbalclub, band, stad of bedrijf eindelijk weer eens een nieuw artikel heeft geplaatst. En als dat dan zover is ben je zo blij dat je hem like-t, tweet en plust. Kortom, je vertelt de wereld dat deze voetbalclub, band, stad of dit bedrijf bestaat en een nieuw artikel heeft gepubliceerd. Dat levert meteen weer een flinke dosis publiciteit op.

Meer body voor je website

Als je website wat meer body heeft, kun je ook meer tussen je pagina’s linken. Een wat grotere website doet het over het algemeen iets beter in de zoekmachine. Hij wordt eerder genoemd in de rangschikking, maar ook wordt hij gevonden op meerdere verschillende pagina’s. Niet voor niets zijn sommige websites uitgerust met een woordenboek of een kennisbank van vele pagina’s. Die informatie is misschien niet per definitie vers, maar het geeft hoe dan ook body aan de website.

Meer kansen om ‘in de picture’ te komen

Met veel artikelen heb je meer kans dat iemand jouw artikel vindt. Je kunt immers per artikel variëren met onderwerpen (zolang het maar relevant blijft voor de website) en trefwoorden. Je hebt zo niet alleen meer kans dat iemand jouw artikel vindt, maar ook dat hij het zo interessant vindt dat hij het artikel deelt. Op die manier kom je nog meer in de picture op voor jou relevante onderwerpen.

Ben je er klaar voor?

Ben je er klaar voor om regelmatig artikelen te plaatsen? Of wil je liever dat wij het voor je doen. We spreken graag een frequentie met je af, zodat we regelmatig een mooi artikel voor jouw website kunnen schrijven. We plaatsen er enkele foto’s bij en misschien zelfs een video. Jij mag het zeggen, want het is jouw online ambitie waar wij graag uiting aan geven. Dus vraag gewoon eens naar de mogelijkheden.

Deel ons verhaal op social media