Menu
Webshop met een verhaal en een product

Een webshop met een verhaal en een product

We practice what we preach. Wij geloven in een webshop die meer doet dan het schuiven van dozen. Wij geloven dat een webshop met een verhaal beter gevonden wordt en meer verkoopt. Om dit te bewijzen zijn we zelf een webshop begonnen. De OXO Good Grips Shop is het voorbeeld van unieke content, goede verhalen en een duidelijke keuze voor één medium.

Wij geloven dat een webshop met een verhaal beter gevonden wordt en meer verkoopt

Het verhaal van oxo

Het verhaal

We hebben mazzel, want behalve dat we zelf een groot fan van het merk OXO Good Grips zijn, heeft het merk zelf ook een verhaal. 2 mooie verhalen dus. Dat van een merk dat is bedacht om het koken makkelijker te maken, vooral voor iedereen die wat minder kracht in de handen heeft. Bijvoorbeeld door reuma. En dat van Nederlandse fans die niet kunnen wachten om de hele wereld te vertellen hoe geweldig doordacht de producten zijn. Deze 2 verhalen hebben we als een rode draad door de webshop getrokken.

Overal komt het fan-verhaal en het merk-verhaal terug. Klanten zien meteen dat deze webshop niet zomaar een dozenschuiver is, maar een webshop met een verhaal en een product.

Unieke content

Unieke content

De OXO Good Grips Shop bevat meer dan 200 producten. De productteksten, video’s en de afbeeldingen zijn vanuit de groothandel gewoon beschikbaar. Die kunnen we overnemen, knippen en plakken. Maar dan hebben we een algemene beschrijving die niet òns verhaal vertelt.

Daarom hebben we ervoor gekozen om meer dan 200 unieke (zoekmachinevriendelijke) productteksten te schrijven. En op basis van de standaard afbeeldingen onze eigen variant te maken. Inclusief een klein logo onderin. Waarom? Omdat veel mensen producten in Google Afbeeldingen zoeken. Of op Pinterest. En dan heeft de potentiële klant in ieder geval alvast kennis kunnen maken met onze bedrijfsnaam. Dat is gewoon gratis branding. De video’s schieten we niet opnieuw. Dit is op dit moment teveel werk. We moeten keuzes maken. Wel staat nog het programma om alle video’s te voorzien van een Nederlandse ondertiteling. Op die manier maken we het de klant wat makkelijker. En kunnen we de video’s ons eigen sausje geven.

Even samenvatten:

  • Unieke teksten waarin we ons eigen verhaal vertellen en die zoekmachinevriendelijk zijn
  • Op maat gemaakte afbeeldingen met de juiste SEO-bestandsnaam en ons logo voor branding
  • Bewerkte video’s waardoor we zonder veel tijd te investeren ‘eigen’ video’s kunnen creëeren

Rich Content

Rich content

Verrijkte content is steeds belangrijker. Via WordPress/Woocommerce is het heel gemakkelijk deze verrijkingen gestructureerd mee te sturen. Dankzij de gestructureerde content weet Google precies wat er op de website staat. Of het product op voorraad is, welke prijs het heeft, op welke datum het is aangemaakt en hoeveel beoordelingen er zijn. Deze rich content geeft Google weer in de zoekresultaten. Dit geeft de potentiële klant direct extra informatie en het vergroot de kans dat hij of zij erop klikt en de webshop bezoekt.

Seo

Seo voor de webshop

Veel verkeer komt via de zoekmachine. En dan vooral via Google. Het is dus hartstikke belangrijk dat de producten stuk voor stuk goed gevonden worden. Wij richten ons met de OXO Good Grips Shop op mensen die het merk al kennen. We focussen dus op zoekwoorden zoals ‘OXO Avocadosnijder’. We nemen het op tegen grote webshops zoals Bol, Bijenkorf en Fonq. Dat is een uitdaging, maar door de keuze voor merkgerichte SEO scoren we erg hoog. En kiezen veel potentiële klanten juist voor de sympathieke OXO Good Grips Shop, de webshop met een verhaal.

We kiezen voor Facebook

We willen communiceren met onze doelgroep. In het geval van OXO zijn dit andere fans van dit merk. Die zoeken we via advertenties op Facebook. Want onze doelgroep zit voornamelijk op Facebook. Om compleet te zijn hebben we ook een twitter-, googleplus- en pinterestaccount. Maar onze focus ligt op Facebook. Die focus is belangrijk voor een kleine webshop. We kunnen namelijk niet overal actief aanwezig zijn.

Zo komen we aan onze klanten

Via google (SEO en SEA) vinden nieuwe potentiële klanten ons. Dit is een belangrijk kanaal, want deze mensen zijn echt op zoek naar iets van het merk OXO Good Grips. Superrelevant dus!

Via Facebook bereiken we gemakkelijk onze meer dan duizend fans. Ook dat zijn allemaal potentiële klanten.

Via onze nieuwsbrief houden we onze huidige klanten betrokken bij de ontwikkelingen, nieuwe producten en kortingsacties. Met onze nieuwsbrief gaat het niet om verkopen, maar om de klant loyaal te maken. Alleen met een steeds groter wordende schare trouwe klanten lukt het de shop om echt groeien.

webshop marketing

Wilt u uw webshop ook laten groeien?

Het is onze uitdaging om webshops echt te laten groeien. Niet zomaar door te strooien met kortingen en schreeuwerige banners, maar met sympathieke contentmarketing. Zodat ze van de webshop gaan houden en er graag iets kopen. Het leuk vinden om de nieuwsbrief te ontvangen en uw shop te volgen in social media. En te delen. Gewoon omdat ze fan zijn van uw shop. En niet omdat u op de goedkoopste manieren de dozen schuift. Dat is onze filosofie.

Zullen we eens afspreken?

Wat vind je van deze pagina?
[Totaal: 3    Gemiddelde: 3/5]