Waarom bloggen als bedrijf?

Een blog van onlineambitie
Waarom bloggen als bedrijf?

Waarom bloggen als bedrijf?

Waarom zou je als bedrijf gaan bloggen? Die vraag krijgen wij regelmatig. “Bloggen kost tijd en levert niks op” horen we veel. Maar dat is onzin! Bloggen, excuses, Goed bloggen levert heel veel op. Je inspireert als bedrijf je doelgroep en je onderscheidt je van de concurrentie. Resultaat? Meer bezoekers, meer bekendheid en meer leads.

Zelf bloggen of uitbesteden

Iedereen kan bloggen. Natuurlijk schrijft de één leuker dan de ander. Maar het is helemaal niet erg als het niet perfect is. Het is een blog en een blog mag best een beetje rauw zijn. Heb je er zelf geen zin in? En kun je binnen de zaak niemand vinden die het wèl leuk vindt? Besteed het dan uit. Wij schrijven graag lollige blogs voor je die inspireren en activeren.

Lees meer…

Zakelijk bloggen

Inspireer je doelgroep

Met een boeiend blog inspireer je je lezers. Natuurlijk mag een blog informatief zijn. Of lollig. Maar zorg er ook voor dat hij op z’n minst een beetje inspireert. Dat de lezer dankzij jouw blog op nieuwe ideeën komt. En dat hij of zij nog weken aan jouw verhaal moet denken. Dan blijf je als merk hangen en creëer je echt impact.

Onderscheid je van de rest

Met een blog onderscheid je je van de rest. Er zijn wel 1.000 garages. Wel 10.000 kappers en ontelbaar veel rijscholen. Door te bloggen en jouw mening en ervaringen te delen, onderscheid je je van die duizenden concurrenten. Zoals de pizzabakker die in zijn blog vertelt over zijn favoriete pizza. Die wil je toch gelijk proeven?

Vertel laagdrempelig wat je doet

In een blog vertelt je laagdrempelig wat jouw bedrijf precies doet. En dat hoeft niet op de stijve manier zoals op de dienstenpagina van je website. In een blog mag je gewoon in Jip-en-Janneke-taal tutoyeren. En op een heel simpele manier vertellen dat je als garage banden verwisselt, hoe je dat doet en wat je laatst toch tegenkwam. Heb je een goed verhaal, dan blijft het hangen. En dan wordt jouw garage de volgende keer gebeld als iemand banden nodig heeft.

Meer bezoekers

Krijg meer bezoekers naar je website

Een blog is deelbaar. Het is ‘sharable’ en ‘snackable’. Uitstekend geschikt voor social media en de nieuwsbrief. Via het blog krijg je meer bezoekers op je website. Bezoekers die je via de diensten- en contactpagina nooit binnen had gekregen.

Krijg als bedrijf meer bekendheid

Meer bezoekers zorgen voor meer bekendheid. Maar ook het delen van blogs zorgt voor meer bekendheid. En je creëert mooie content voor de nieuwsbrief en voor social. Ook daardoor krijg je meer bekendheid. Jouw bedrijf wordt top-of-mind. En de volgende keer dat ze jouw dienst nodig hebben… denken ze direct aan jou.

Krijg meer leads en aanvragen

Meer bezoekers zorgen voor meer leads. Maar ook door in je blog uit te leggen wat je precies doet. En hoe je dat doet. Dat zorgt ook voor meer leads. Daarbij word je in Google op dat long-tail zoekwoord opeens wel gevonden. Bijvoorbeeld door mensen die precies het probleem hebben dat jij in je blog hebt beschreven en opgelost. Die mensen zullen je bellen en willen zaken met je doen.

Meer bekendheid

Zakelijk bloggen loont!

Zo zie je maar dat zakelijk bloggen wel degelijk loont. Bij onlineambitie hebben we het bloggen een jaartje gepauzeerd. We hadden het te druk (je kent het wel: de bakker zelf eet oud brood). Sinds we het dit jaar weer hebben opgepakt, krijgen we bijna 2 keer zoveel bezoekers op onze website. En idem aanvragen. Als iemand nog beweert dat zakelijk bloggen tijd kost en niks oplevert, dan bewijzen wij graag het tegendeel.

Meer weten over bloggen? Meer weten over de boeiende wereld van Contentmarketing? Meld je aan voor onze nieuwsbrief en we vertellen je meer. Aanmelden

Of maak een afspraak voor een kopje koffie. #WeLoveKoffieDrinken

Wat vind je van deze pagina?
[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]