Event social media

een blog van onlineambitie
Event Social Media

Event social media

We maken voor bedrijven leuke social media plannen. Meestal gericht op het binden van klanten en geïnteresseerden. En soms, soms worden we gevraagd om het ook uit te voeren. Hoewel we vinden dat social media het allerbeste door het bedrijf zelf kan worden gedaan, maken we voor een event graag een uitzondering. Event Social Media vinden we namelijk erg leuk om te doen.

We verslaan jouw evenement

Het succes en het enthousiasme van jouw evenement wil je natuurlijk graag delen en uitdragen. Het leuke is dat jouw bezoekers dit ook willen. Tijdens het event delen we de hoogtepunten van via verschillende kanalen. Denk aan Facebook, Instagram, Twitter en meer. De inzet van de kanalen is afhankelijk van de doelgroep. Ook het gebruik is per kanaal anders. Zo kun je op Twitter heel vaak updates delen en de bezoekers van het event informeren, terwijl het op facebook beter is om wat minder vaak een wat uitgebreider verslag te doen. Dat medium is gewoon wat minder vluchtig.

Promotiemachine voor het volgende event

Event Social Media is een aparte tak van sport. We zetten de kanalen in om bezoekers te informeren en thuisblijvers te betrekken. Event Social Media is daarnaast één grote promotiemachine voor het volgende event. Hierdoor is het een investering in de volgende editie en in slechts mindere mate voor de huidige.

Event Social Media

Voorbereiding met antwoorden en ideeën

Event Social Media begint net als iedere andere campagne gewoon met een ontzettend goed plan. In dit plan zetten we de brede lijnen uit. Wat wil je bereiken? Wie wil je bereiken? En hoe gaan we dit aanpakken? De voorbereiding is het beantwoorden van al die vragen en het uitwerken van ideeën. Op die manier creëren we de contouren van ons social media plan. Vervolgens komen we vanzelf tot een praktisch schema waarmee we een handvat bieden voor het posten tijdens het event.

Eerst fans verkrijgen

Voordat we starten met social media tijdens een event, is het handig om alvast een mooie fanbase te hebben. Zonder fans geen audience en dus geen bereik. Daarom starten we tijdens de voorbereidingen van een event al met social media. We nemen de fans van het eerste uur mee in de making-of. We betrekken ze erbij en maken ze deelgenoot. Waarom? Omdat dit ertoe leidt dat ze fan worden, ambassadeur. Zij liken en delen onze boeiende berichten en laten jouw fanbase groeien. En als we dit goed doen, zien we dit direct terug in de kaartverkoop. Hoezo Event Social Media is een investering in het vólgende event? Je kunt er zelfs nu al de vruchten van plukken.

Nazorg

Tijdens het event publiceren we veel. Foto’s, artikelen, verhalen, video’s, informatie en meer. Maar we trekken natuurlijk niet bij het sluiten van de beurs de stekker eruit. Nee, juist op weg naar huis beginnen veel bezoekers de berichten te liken en te delen. En dan moet het Social Media Team er staan om alle reacties te beantwoorden en berichten van bezoekers te liken. En natuurlijk komen er vragen over het bezochte event. Ook daarvoor is de nazorg erg belangrijk. Tot weken na het event blijven we nog volop posten, reageren en liken. En natuurlijk blikken we heel veel terug op dit succesvolle event. Omdat dat leuk is en ook ter promotie van de volgende editie.

Event Social Media

Terugblikken is een must

Terugblikken doen we met foto’s. Bezoekers vinden het leuk om foto’s te zien waar ze zelf op staan. Deze vinden ze likable en sharable. Terugblikken doen we bij voorkeur ook met een gemonteerde video, de eventregistratie. We doen er alles aan om van de bezoekers ambassadeurs van het event te maken. Zodat het volgende event een nog groter succes wordt. Met dank aan de goed opgepakte social media.

Jouw event móet social zijn

Zonder social media bestaat jouw event gewoon niet. Zelfs als alle kaarten verkocht zijn, maar je post op de dag zelf niks op social, denken veel bezoekers dat het misschien niet door gaat. Jouw bezoekers (en de thuisblijvers en geinteresseerden) verwachten gewoon van je dat je met jouw event volop aanwezig bent op social media. Vervul die verwachting en betrek jouw bezoekers, fans en ambassadeurs bij je event. Dan word je pas echt groot!

… of je moet jouw event geheim willen houden, exclusief en zeer besloten. Maar dan nog verwachten jouw bezoekers dat je op zijn minst een gesloten groep voor ze aanmaakt, waar ze de informatie, registratie en terugblikken kunnen vinden…

Mogen wij je helpen met een goed social media plan? Laten we beginnen met een goede kop koffie!

Wat vind je van deze pagina?
[Totaal: 1    Gemiddelde: 5/5]