Blog eens over iemand anders

Een blog van onlineambitie
bloggen

Blog eens over iemand anders

Jij vindt het toch ook fijn als anderen het over jou hebben?

Natuurlijk wil je online jouw producten of diensten verkopen. Althans, je wilt duidelijk maken dat jouw producten of diensten de beste zijn. Of de goedkoopste, of vergezeld gaan met de beste service. Je wilt reclame maken voor jouw zaak. Maar om dat te bereiken moet je misschien juist reclame maken voor de zaak van iemand anders. Dat betaalt zich dubbel en dwars terug via social media en SEO.

Blogs en artikelen

Een erg sterk middel is het schrijven van blogs en artikelen. Content is king wordt wel gezegd. En dat is ook echt zo. Content is niet alleen king, maar ook erg waardevol. Kijk maar eens naar zoekmachineoptimalisatie (SEO), hierin speelt bloggen een belangrijke rol. Relevante artikelen scoren geweldig goed in de zoekmachine. En daar pluk jij dan de vruchten van, want je doelgroep weet jou te vinden.

Over een ander schrijven

Als je blogt, waar schrijf je dan over? Over je producten? Je diensten? Ervaringen van mensen met jouw producten of diensten? De productie van jouw producten? Heel vaak merken we dat bloggen alleen maar over jezelf gaat. Over hoe goed je als bedrijf wel niet bent. En wat je in een kort reclamepraatje allemaal voor je doelgroep kunt betekenen. Maar waarom schrijf je niet eens over een ander? Dat kan namelijk veel meer opleveren dan reclame maken voor jezelf.

Voorbeelden

Schrijven over anderen is geen wondermiddel, maar het kan je wel verder helpen je (online) doelen te verwezenlijken. Stel je verkoopt woningen in een bepaald gebied, dan schrijf je niet alleen over die woningen, maar ook over de omgeving, de restaurants en de winkels enzo. Of stel je verkoopt speelgoed, dan schrijf je niet alleen over jouw geweldige producten, maar ook over het fijne winkelgebied, over andere winkels die in de buurt zitten en over dat leuke lunchtentje.

Niet over een concurrent

Je schrijft over anderen, maar je schrijft natuurlijk niet over de concurrent. Het mag wel, maar ik zou me er niet aan wagen. Voor je het weet valt iets verkeerd. En daarbij, het is nog altijd wel je concurrent. Dus waarom zou je ☺

Resultaat

Waarom zou je nou bloggen over anderen? Heel simpel. Omdat anderen dat leuk vinden en het bericht waarin ze genoemd worden graag willen delen met hun fans. Denk aan Facebook, LinkedIn en Twitter. Die restaurants die allemaal graag opscheppen omdat een woningbouwproject zo enthousiast over ze is. En dat leuke lunchtentje dat aan zijn fans nu opeens die speelgoedwinkel aanprijst. Alleen maar omdat je een positief stuk over ze geschreven hebt levert het je heel veel meer online bekendheid op. En dat is ook weer goed voor de zoekmachineoptimalisatie.

4 vliegen in 1 klap

En je maakt vrienden met andere bedrijven. En je krijgt gratis veel online aandacht. En je hebt een leuk artikel geschreven dat eens niet over jezelf gaat en het is ook nog eens goed voor je vindbaarheid (SEO). Wat wil je nog meer?

Wat vind je van deze pagina?
[Totaal: 2    Gemiddelde: 5/5]