nieuwsbrief

bind uw klanten met een e-mailnieuwsbrief

blijf in contact met uw klanten, dat vinden uw klanten ook fijn.

de e-mailnieuwsbrief is een krachtig communicatiemiddel voor ieder bedrijf. met een nieuwsbrief communiceert u gemakkelijk en direct met uw vaste- en minder vaste klanten.

de oude etalage staat leeg

de tijd dat u als bedrijf in een goed gevulde etalage uw nieuwe producten of diensten toonde ligt achter ons. uw klant is net als alle andere klanten continue online te vinden. hij komt niet meer langs, maar regelt zijn zaken via e-mail of op uw website. hoe kunt u uw klant nog binden als u hem niet meer ziet of spreekt?

bind vaste klanten aan uw bedrijf

als iemand klant is bij uw bedrijf, dan moet het lijken alsof hij lid is van een club. uw club! noem uw club een exclusieve club en noem uw leden ‘very important’. doe alles om uw klant duidelijk te maken dat hij belangrijk voor u is.

zorg voor klantenbinding en stuur uw klant regelmatig een interessante nieuwsbrief met nieuwe producten, diensten, acties, voordelen en verhalen. vertel verhalen over de onderwerpen die hij interessant vindt en maak een koppeling met uw producten.

verkoopt u tuingereedschap, schrijf dan een artikel over de beste harktechnieken en verkoop meer harken.

maak uw nieuwsbrief interessant en relevant voor uw klant, zodat uw klant zich met uw bedrijf verbonden voelt. de e-mailnieuwsbrief is klantenbinding anno 2015.

een nieuwsbrief zorgt voor nieuwe klanten

dagelijks bezoeken tientallen, honderden of zelfs duizenden potentiele klanten uw website (uw exacte bezoekersaantal vindt u in uw statistiekenprogramma). Allemaal mensen die uw website een bezoekje waard vinden. mensen dus, die geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten. mensen die nu niet tot aankoop overgaan, maar wel getriggerd zijn door uw aanbod. die mensen moet u vasthouden en koesteren.

geef de bezoekers aan uw website de laagdrempelige mogelijkheid zich aan te melden voor uw nieuwsbrief. beloof zo nodig kortingen en voordelen. zorg dat ze zich aanmelden, want deze onschuldige bezoekers van uw website worden uiteindelijk misschien wel uw beste klant.

Maak klantgroepen

misschien stuurt u uw eerste nieuwsbrief naar slechts 100 belangstellenden. dat is niet erg, want zolang uw nieuwsbrieven interessant zijn, zal dit aantal snel groeien. als u eenmaal een paar duizend abonnees heeft, kunt u de abonnees in groepen gaan verdelen. per groep kunt u een aparte nieuwsbrief sturen met onderwerpen die deze groep aanspreekt. groepen kunt u op verschillende manieren definiëren:

  • vraag abonnees naar hun interesses
  • maak onderscheid tussen mannen en vrouwen
  • maak onderscheid op basis van gekochte producten of merken
  • differentieer op omzet
  • …en wat voor uw bedrijf relevant is

start nu met e-mailmarketing

het versturen van nieuwsbrieven valt onder e-mailmarketing. u kunt hier zelf mee beginnen, maar u kunt het ook uitbesteden. de consument is steeds vaker en langer online en komt steeds minder vaak langs in uw winkel of bedrijf. maar als de consument niet naar u toe komt, ga dan naar de consument. schrijf een goede e-mailnieuwsbrief en vertel de consument via een persoonlijke e-mail de beste verhalen over uw acties, aanbiedingen en nieuwe producten of diensten. let maar eens op wat dat u gaat opleveren.

Wat vindt u van deze pagina?
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]