Bind je klanten met een e-mailnieuwsbrief

Een blog van onlineambitie
nieuwsbrief

Bind je klanten met een e-mailnieuwsbrief

Blijf in contact met je klanten, dat vinden je klanten namelijk ook fijn. De e-mailnieuwsbrief is een krachtig communicatiemiddel voor ieder bedrijf. Met een nieuwsbrief communiceer je gemakkelijk en direct met vaste- en wat minder vaste klanten.

De oude etalage staat leeg

De tijd dat je als bedrijf in een goed gevulde etalage nieuwe producten of diensten toonde ligt achter ons. Jouw klant is nu net als alle andere klanten continue online te vinden. Hij komt niet meer langs, maar regelt zijn zaken via e-mail of op de website. Maar hoe kun je je klant nog binden als je hem niet meer ziet of spreekt?

Bind vaste klanten aan uw bedrijf

Als iemand klant is bij jouw bedrijf, dan moet het lijken alsof hij lid is van een club. Jouw club! Noem je club een exclusieve club en noem je leden ‘very important’. Doe alles om jouw klant duidelijk te maken dat hij belangrijk voor je is.

Zorg voor klantenbinding en stuur je klant regelmatig een interessante nieuwsbrief met nieuwe producten, diensten, acties, voordelen en verhalen. Vertel verhalen over de onderwerpen die hij interessant vindt en maak een koppeling met je producten.

Verkoop je tuingereedschap? Schrijf dan een artikel over de beste harktechnieken en verkoop zo meer harken

Maak jouw nieuwsbrief interessant en relevant voor je klant, zodat de klant zich met jouw bedrijf verbonden voelt. De e-mailnieuwsbrief is het perfecte middel om in contact te blijven met je klanten. Dit is klantenbinding anno nu.

Een nieuwsbrief zorgt voor nieuwe klanten

Dagelijks bezoeken tientallen, honderden of zelfs duizenden potentiële klanten je website (Het exacte bezoekersaantal vind je in het statistiekenprogramma). Allemaal mensen die jouw website een bezoekje waard vinden. Mensen dus, die geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Mensen die nu niet tot aankoop overgaan, maar wel getriggerd zijn door het aanbod. Die mensen moet je vasthouden en koesteren.

Geef de bezoekers aan jouw website de laagdrempelige mogelijkheid zich aan te melden voor je nieuwsbrief. Beloof zo nodig kortingen en voordelen. Zorg dat ze zich aanmelden, want deze onschuldige bezoekers van je website worden uiteindelijk misschien wel je beste klant.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van onlineambitie.
zonder kortingen, zonder acties, maar wel met goede verhalen.
En een lidmaatschap van de onlineambitieclub 😉

Maak klantgroepen

Misschien stuur je je eerste nieuwsbrief naar slechts 100 belangstellenden. Dat is niet erg, want zolang je nieuwsbrieven interessant zijn, zal dit aantal snel groeien. Als je eenmaal een paar duizend abonnees hebt, kun je de abonnees in groepen gaan verdelen. Per groep kun je een aparte nieuwsbrief sturen met onderwerpen die deze groep aanspreekt. Groepen kun je op verschillende manieren definiëren:

  • Vraag abonnees naar hun interesses
  • Maak onderscheid tussen mannen en vrouwen
  • Maak onderscheid op basis van gekochte producten of merken
  • Differentieer op omzet
  • Doe wat voor uw bedrijf relevant is

 

Start nu met e-mailmarketing

Het versturen van nieuwsbrieven valt onder e-mailmarketing. Je kunt hier zelf mee beginnen, maar je kunt het ook uitbesteden. De consument is steeds vaker en langer online en komt steeds minder vaak langs in je winkel of je bedrijf.

Als de consument niet naar jou komt, ga dan naar de consument

Maar als de consument niet naar jou toe komt, ga dan naar de consument. Schrijf een goede e-mailnieuwsbrief en vertel de consument via een persoonlijke e-mail de beste verhalen over jouw acties, aanbiedingen en nieuwe producten of diensten. Let maar eens op wat dat je gaat opleveren.

Meer weten over e-mailmarketing? Zullen we dan eens koffie drinken?

Wat vind je van deze pagina?
[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]