Nieuws en Blog

We hebben je heel veel te vertellen
Meer bereik met employee advocacy

Bereik meer met Employee Advocacy

33% van de mensen vertrouwt een bericht op facebook als hij van een bedrijf komt. Komt hetzelfde bericht van een persoon, dan stijgt dat vertrouwen naar 95%! Daar komt nog bij dat een bericht van een zakelijke pagina op Facebook minder ‘zendtijd’ krijgt dan een persoonlijk bericht.

Geloof jij een bedrijf?

Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Wij van unilever zeggen dat er alleen natuurlijke ingredienten in onze zakjes zitten. Wij van zilveren kruis vertellen je dat onze verzekeringen de goedkoopste zijn. En wij van Apple roepen dat dit de beste iphone ooit is. Geloof jij ze allemaal?

Of geloof je een vriend?

Maar wat nou als een vriend zegt dat hij de beste iPhone ooit heeft gekocht, dat hij een verzekering heeft bij zilveren kruis en juist vanwege de ingredienten verliefd is op de zakjes van unilever? Geloof je hem dan wel?

Employee Advocacy

Werknemers

Dat is Employee Advocacy, je werknemers of collega’s persoonlijk zakelijke berichten laten posten. Op die manier win je niet alleen geloofwaardigheid, maar ook bereik. Want een persoonlijk bericht wordt veel vaker getoond dan een zakelijke.

Pas op voor de valkuilen

pas op voor de valkuilen, want ook Facebook heeft Employee Advocacy door. En als je te vaak post over je bedrijf, dan kan Facebook je gaan zien als iemand die irrelevante of oninteressante content deelt. En dan wordt jouw persoonlijke account minder vaak getoond.

Dus:

  • post niet te vaak
  • post alleen als je er zelf achter staat
  • post als het relevant is voor jouw vrienden/volgers
  • zorg als bedrijf voor sterke content

 

Word een expert

Expert

Voor werknemers ligt er een schone taak. Want het simpel delen van alle bedrijfsberichten is niet voldoende om daadwerkelijk bereik en engagement te krijgen. Zorg ervoor dat je een expert wordt in jouw vakgebied. Post alleen de berichten van je bedrijf die binnen jouw vakgebied vallen. En deel ook informatie van anderen. Want op die manier word jij steeds meer als de expert gezien. En als jij dan iets post, zullen jouw volgers daar meer aandacht voor hebben. Jij bent immers de expert. Je hebt een bepaalde status opgebouwd.

Iedereen wint

Het bedrijf krijgt een groter bereik en wint in vertrouwen. De werknemer krijgt de kans om een expertise op te bouwen en een bepaalde status te verwerven. Dat is een win-win situatie. Daarnaast krijgt de volger betere, relevantere informatie die hij echt interessant vindt. Dat is dus win-win-win.

 

Haal alles uit Google Maps

Haal alles uit Google Maps

Wist je dat je jouw vermelding in Google Maps zelf kunt aanpassen en beheren? Dat doe je met Google Mijn Bedrijf. Hierin kun je je telefoonnummer en webadres toevoegen. En je kunt updates delen en diensten promoten. En je wist vast al dat Google de vermelding in Google Maps hoog waardeert in de zoekresultaten. Dit noemt Google “Local Search”.

Meer bezoekers dankzij een complete vermelding

Een complete vermelding is belangrijk. Dat is het op LinkedIn, dat is het op Facebook, en dat is het dus ook in Google Maps. Die complete vermelding maak je aan in ‘Google Mijn Bedrijf’. Hier vertel je zoveel mogelijk over je bedrijf. En je voegt foto’s toe. Wat het je oplevert zie je direct in ‘Google Insight’.

Hoe word je gevonden?

Of jouw bedrijfsvermelding naar boven komt in de zoekmachine hangt af van de combinatie van de zoekopdracht en jouw bedrijf. Ben je relevant en in de buurt, dan word je getoond.

Ben je relevant en in de buurt? Dan word je getoond

Zo worden wij genoemd als je zoekt naar ‘Contentmarketing Rotterdam‘. Doordat we de juiste titel en beschrijving hebben gekozen, staan we zelfs heel hoog. Dat laatste is best belangrijk, want alleen de beste resultaten worden getoond.

Voeg een post toe

Een nieuwe mogelijkheid is om een post toe te voegen. Wij hebben bijvoorbeeld een post over nieuwsbrieven toegevoegd. Die wordt dan getoond als iemand ons bedrijf zoekt. In een post kun je nieuws melden. Of een expertise uitlichten. Maar je moet een post wel up-to-date houden, want na een aantal dagen verloopt hij en wordt hij niet meer getoond.

Voeg een extra URL toe

Sinds kort kun je in Google Mijn Bedrijf een extra url toevoegen. Voor ons is dat een url voor afspraken, maar als je een andere bedrijfsvorm hebt, kan dit anders zijn. Zo kan een restaurant bijvoorbeeld een url voor het menu toevoegen. En een externe link waar klanten online kunnen bestellen.

Een website via Google

Je kunt een volledige website maken via ‘Google Mijn Bedrijf’. Google laadt automatisch de informatie in die je al hebt opgegeven toen je je account compleet maakte. Je hoeft alleen nog maar een paar dingen aan te vullen en je website kan live. Zo simpel is het. Perfect voor superkleine bedrijven en freelancers.

Vraag en antwoord

Een nieuwe feature die nog heel erg in de kinderschoenen staat is ‘Vraag en Antwoord’. Voorlopig is dit alleen beschikbaar op Android telefoons. Mensen kunnen hiermee vragen stellen aan een bedrijf. En het leuke is dat bedrijven ook zelf vragen kunnen stellen. Dus je kunt er een eigen Vraag-en-Antwoord mee opzetten.

Reviews

Natuurlijk kunnen klanten je ook een review geven in Google Maps. Deze review is voor iedereen zichtbaar. Dat is natuurlijk best eng, want er kan zomaar een grappenmaker tussenzitten die je een slechte review geeft. Gelukkig zijn reviews altijd gekoppeld aan een account, kun je een review markeren als ongewenst en kun je er via ‘Google Mijn Bedrijf’ heel eenvoudig op reageren.

Doe als een local

Google geeft haar klanten – dus de mensen die iets zoeken – graag het allerbeste antwoord. Vaak zoeken deze mensen dicht bij huis. Local dus. Daarom hecht Google veel waarde aan local. Doe dat als bedrijf ook. Bedien je thuismarkt het beste. En Google zal je belonen met een waardevolle positie op de eerste pagina van de zoekresultaten.

Hulp nodig?

Wil je gebruikmaken van de kansen die Google Maps biedt? Maar weet je niet hoe of heb je er geen tijd voor? Wij helpen je graag. We bedenken de juiste strategie (op welke termen gaan we ons richten) en zetten jouw Google Maps vermelding voor je op.

Contactgegevens

Direct een e-mail sturen

 

Jam cadeau

De zomervakantie is voorbij. Iedereen is weer terug. Aan het werk als het ware. Daarom vonden wij het tijd voor een cadeautje. Onze vaste klanten ontvingen afgelopen week een fijn potje zelfgemaakte jam. Met een persoonlijke boodschap. En met een grandioze inhoud. Want het gaat om de inhoud. Ook in het geval van jam.READ MORE

Waarom bloggen als bedrijf?

Waarom bloggen als bedrijf?

Waarom zou je als bedrijf gaan bloggen? Die vraag krijgen wij regelmatig. “Bloggen kost tijd en levert niks op” horen we veel. Maar dat is onzin! Bloggen, excuses, Goed bloggen levert heel veel op. Je inspireert als bedrijf je doelgroep en je onderscheidt je van de concurrentie. Resultaat? Meer bezoekers, meer bekendheid en meer leads.READ MORE

Persoonlijke e-mailmarketing

Wees persoonlijk, of doe alsof

Online communiceren doe je zo persoonlijk mogelijk. Of je doet alsof. Want het is onmogelijk om bij een mailinglist van 10.000 mensen, iedereen persoonlijk te kennen en te mailen. Je start met een persoonlijke aanhef. “Beste <NAME>,”. Die aanhef is natuurlijk niet echt persoonlijk, maar voor de ontvanger komt het prettig over. Dan ga je verder…READ MORE

Geef zelf inhoud aan je leven

Geef zelf inhoud aan je leven

Je geeft zelf inhoud aan je leven. Je bepaalt zelf wat je wordt. Wat je doet. En wie je bent. Dat is vanzelfsprekend. Toch? Maar wist je dat er heel veel meisjes zijn die dat helemaal niet zelf mogen bepalen? En daar willen we wat aan doen.READ MORE

Contentmarketing en Seo

Push je SEO met Contentmarketing

Contentmarketing & SEO zijn nauw met elkaar verbonden. SEO draait steeds meer om content. Dus om de inhoud. En dat is precies die inhoud waar wij bij onlineambitie zo van houden.

Google wil haar gebruikers een zo goed mogelijk antwoord geven op hun vragen. Als jij met jouw website die vragen als beste kunt beantwoorden, zal Google jouw website graag bovenaan zetten. READ MORE

Aanbevelen

Zo stimuleer je mond-tot-mondreclame

Mond-tot-mondreclame stimuleren, dat klinkt vreemd, vind je niet? Toch is het niet zo vreemd. Want mond-tot-mondreclame lijkt ongrijpbaar, maar is zeker ter beïnvloeden. READ MORE

Event Social Media

Event social media

We maken voor bedrijven leuke social media plannen. Meestal gericht op het binden van klanten en geïnteresseerden. En soms, soms worden we gevraagd om het ook uit te voeren. Hoewel we vinden dat social media het allerbeste door het bedrijf zelf kan worden gedaan, maken we voor een event graag een uitzondering. Event Social Media vinden we namelijk erg leuk om te doen.READ MORE

Wie is je doelgroep?

Wie is mijn doelgroep?

Voordat je begint met contentmarketing is het heel belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Voor wie ga je verhalen schrijven en foto’s posten? Welke kanalen ga je gebruiken? Welke toon sla je aan? Dit zijn allemaal vragen die je pas kunt beantwoorden als je je doelgroep kent.READ MORE

Webshop met een verhaal en een product

Een webshop met een verhaal en een product

We practice what we preach. Wij geloven in een webshop die meer doet dan het schuiven van dozen. Wij geloven dat een webshop met een verhaal beter gevonden wordt en meer verkoopt. Om dit te bewijzen zijn we zelf een webshop begonnen. De OXO Good Grips Shop is het voorbeeld van unieke content, goede verhalen en een duidelijke keuze voor één hoofdmedium.READ MORE